fbpx

На останній сесії Білоцерківської міської ради, 20 грудня, депутатам на затвердження було представлено Програму соціально-економічного та культурного розвитку міста Білої Церкви на 2013 рік. Рада документ не підтримала… 

Попри те, що Програма цілком задовольняла депутатів із фракції Партії регіонів, знайшлася достатня кількість депутатів серед фракцій «Свободи», «Батьківщини» та інших, які утрималися від голосування.

Депутатські нарікання зводилися до того, що Програма належно не підготовлена. По-перше, документ багато в чому скопійовано з аналогічного тогорічного. По-друге, з нього дивним чином зникли деякі об’єкти комунальної власності (сподіваємося, механічна помилка в документі).

Проте ми також спробували більш детально розібратися в Програмі, за якою Білій Церкві доведеться жити весь наступний рік.

Ми впевнені, що у ній забагато загальних фраз, які не до чого не зобов’язують. Наприклад, такі: «створення сприятливих умов», «поліпшення та збереження», «вдосконалення». Часто механізм, яким чином це буде втілюватися, просто відсутній. А деякі пункти взагалі абсурдні: «3.1.1.2. Підтримка сімей та молоді

Головні цілі на 2013 рік

– Зменшення сімей, які находяться в кризових ситуаціях;» (Яким чином це буде відбуватися? Невже чисельність сімей планується зменшувати фізично?)

Інший момент, що також впадає в очі, це те, що при плануванні соціально-економічного і культурного розвитку закладаються показники, на які місто вплинути не може, а здатне лише констатувати факти. Наприклад, з пенсійного забезпечення. Адже поки що наші депутати пенсій не призначають…

Утім, усе це лірика, й на ці недолугості Програми можна було б прикрити очі. Гірша ситуація в тому, що власне закладеного в назві документу «розвитку» по суті немає апріорі.

Демографія – в небезпеці. Так, надано дані за 9 місяців поточного року динаміки міграційного руху населення, що має від’ємний показник. Тобто з міста намагаються більше виїжджати, а не залишатися в ньому жити. На наступний рік дивним чином планується, що до нас все ж таки приїдуть більше, ніж уїдуть. Звідки такий оптимізм?

Народжуваність балансує зі смертністю, і рік на рік не випадає. Як місто може вплинути на поповнення новонародженими громадянами, адже запланований ріст їхньої чисельності? Невже поновить роботу молочних кухонь, матеріально підтримає чи хоча б дасть перспективу на отримання житла молодим сім’ям? Сподіватися на це годі.

Показник зайнятості населення. Тут взагалі здається все з області фантастики. Очікуваний рівень безробіття 1,7% (хоча неймовірна кількість білоцерківців перебувають без роботи і чомусь не потрапляють до статистики центру зайнятості). При цьому на кінець 2012 року очікувана кількість вакансій аж 220, а прогноз на 2013 рік – 200. Половину з тих, хто звертається до центру зайнятості, знімають з обліку (аби не псували статистики) «з інших причин». До речі, зазначається показник, що в 2012 році створено 4700 робочих місць (на 2013 рік заплановано 4900) – ким створено? І скільки та яких створено робочих міст саме завдяки відповідальним за напрямок керівниками міста? Які робочі місця планують створювати? Відповідей на ці запитання в програмі ви не знайдете.

Дивним чином має зростати й середня зарплата працівників з 2578,5 у 2012-му, до 2875 гривень – у 2013-му. У Програмі єдині більш-менш чіткі механізми, що пропонуються для підвищення показника росту зарплати, належать до каральних, адже лише посилюють перевірки підприємств, аби ті вчасно та в повному обсязі розраховувалися з працівниками. А де ж «розвиток»?..

Із введенням в дію житла ситуація катастрофічна. У порівнянні з докризовим 2008 роком будується та й заплановано ввести в експлуатацію в 2,5 рази менше квадратних метрів. Тобто у наших будівельників роботи як не було, так і не буде.

Привертає увагу розділ «3.5. Розвиток підприємництва», у якому на наступний рік хоча й закладається дещо вищий у порівнянні з нинішнім (17,98 тис.) показник кількості малих підприємців – 18,1 тисяча, проте він поступається 2010 року, коли підприємців було 18,7 тис. Взагалі графіки по малому підприємництву констатують цілковиту стагнацію, якщо й є зростання – то воно мінімальне. Тобто «покращення» Податкового кодексу – в дії.

Розріз промисловості за галузями показує, що місто залишається й надалі залежним лише від декількох галузей. Передусім хімічної та нафтохімічної промисловості (тобто від «Росави») (64%), машинобудування тощо. Проте чи має зиск від надходження податків з «Росави» місто – питання темне, а, за деякими неофіційними даними ,– якихось значних надходжень практично немає. Єдине, що підприємство дає роботу нашим мешканцям та можливість заробити на пенсію. По промисловості прогнозується ріст обсягів реалізованої продукції та демонструється стала тенденція їхнього збільшення. Утім, останні два роки – лише в межах росту показника інфляції.

Наостанок хотілося б навести дані з оренди об’єктів комунальної власності та кількості приватизованих об’єктів. Щороку вони зменшуються, адже приватизували, мабуть, майже все. Надходження від оренди у порівнянні з 2008 роком зменшилися на 40%, а від приватизації – у 6,5 разів. Отже, «розвивати» більше нічого…

P.S. На сесії міської ради 25 грудня Програму соціально-економічного та культурного розвитку прийнято майже без змін. Абсолютно декларативний документ став черговим здобутком Партії регіонів на її шляху до «покращення»…

Олександр Жовтень