fbpx

Зміни до Конституції, прийняті в першому читанні Верховною Радою України 31 серпня є ударом в спину ножем кожному бійцю російсько-української війни. Мені як нікому іншому боляче усвідомлювати цинізм того, що відбулося у залі Верховної Ради. Вже більше року тому, коли під обстрілами я вивозив з поля бою наших побратимів, я навіть і уявити не міг, що у Парламенті України буде ухвалено зміни до Основного Закону нашої держави, згідно якого де-факто оголошується амністія сепаратистам, від рук яких загинули тисячі вірних синів українського народу. Окуповані російськими військами та зруйновані ворожими снарядами міста на Донбасі повинні відбудовуватись з українського бюджету, а захарченки та мотороли матимуть можливість стати депутатами місцевих рад.
Якщо говорити про події під стінами Верховної Ради, то вони є прямим відображенням подій в залі засідань, коли ухваленим законом було розтоптано честь і гідність героїв, які боронили нашу землю. Кинута граната в бік правоохоронців підвела риску організованій провокації проти єдиної дієвої політичної сили, якою є Всеукраїнське об’єднання «Свобода». Владі вигідно, щоб в суспільстві обговорювали вибух гранати та бійку біля Парламенту, а не зміни до Конституції України, які влада хоче пропихнути в обгортці «децентралізації». Подібні дії є насправді державної зрадою.
Якщо ж розглянути деякі положення Конституції, то виявляється узурпація влади. Відповідно до статті 119 проекту Конституції вводиться посада префекта замість обласних державних адміністрацій. Префект має всі повноваження обласної державної адміністрації та додаткові повноваження по нагляду за законністю. Цей префект контролює всі акти місцевого самоврядування. Він призначається Президентом України одноосібно за поданням Кабінету Міністрів. Реалізація запропонованих законопроектом змін до Конституції призведе до необґрунтованого контролю держави над місцевим самоврядуванням та на практиці можуть обмежити права і свободи місцевого самоврядування. Цікава стаття 144, в якій криється загроза контролю влади однією людиною, у разі, якщо місцева рада ухвалює рішення всупереч волі центральної влади, призначається тимчасовий уповноважений, який повністю контролює життєдіяльність регіону до проведення позачергових виборів.
Небезпечним є пункт 18 Прикінцевих і перехідних положень проекту, відповідно до якого «Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом». Таке формулювання цього пункту Перехідних положень стало наслідком так званих «Мінських домовленостей». За своєю природою вони не є міжнародним договором і не породжують жодних юридичних зобов’язань для України. Включення до Конституції даного пункту матиме наслідком легалізацію створення Російською Федерацією злочинних утворень ДНР і ЛНР.
Нашим першочерговим завданням, як депутатів, обраних від «Свободи», є донесення до народу України небезпеки від запропонованих владою змін до Основного Закону України та недопущення плюндрування Конституції, зміни до якої в умовах фактичної війни є неприпустимими.

Народний депутат України від ВО «Свобода»
Олександр Марченко